Verminder direct je suikerinname met deze 7 simpele veranderingen

7 simpele veranderingen die je suikerinname direct verminderen

 

Zit zelfs in gezonde snacks suiker??

Echt, er zit ook letterlijk overal suiker in. Maar ik zal je aangeven wat je al meteen kunt laten staan om minder suiker te eten.

Niet overbodig om je te zeggen dat sappen, sport en frisdranken heel veel verborgen suikers bevatten. Maar liefst 80 % van alles wat er in de supermarkt te koop is bevat verborgen suikers.

Het is uitgezocht dat we maar liefst ( en nu niet schrikken) maximaal 26 theelepels suiker dagelijks kunnen verminderen door enkel voedsel te vermijden die in pakjes, zakjes enz. zit en dus bewerkt zijn.

Lees snel verder om te lezen dat er zelf in zogenaamde ‘gezonde voeding” nog verborgen suikers zitten waar velen van ons waarschijnlijk niet eens bij stil staan .

Laten we eens kijken welke producten het zijn waar alsnog suiker in zit.

 

Fruit Yoghurt

In fruit yoghurt zit vaak extra suiker. Terwijl het zoveel mensen eten omdat ze denken dat het supergezond is. Inclusief wat ik een tijdje geleden ook nog dacht toen ik niet beter wist. Hoewel het suikergehalte ook vaak afkomstig is uit het natuurlijk voorkomende suikerlactose, is er vaak toch suiker toegevoegd aan de yoghurt. Vergeet daarom niet op het etiket te kijken welke ingrediënten er in zitten.

Griekse Stijl Honing Yoghurt bevat 37.3g Suikers

Vervang het met Aardbeien Yoghurt waar duidelijk op staat dat er geen suikers zijn toegevoegd., Deze bevatten vaak een zoetstof wat in ieder geval beter is dan suiker.

 

Je krijgt dus 6 theelepels suiker minder binnen..

 

Muesli repen

Muesli repen lijken een gezonde keus als snack maar raad eens wat? Lees maar weer eens wat er voor ingrediënten in zitten. De meeste snackbars bevatten ook weer toegevoegde suikers, maar de suikers verschillen afhankelijke welke reep je koopt. Dit kan zomaar 5 tot 6 g suiker verschillen.

Ook hier kun je dus weer 1 tot 1,5 theelepel suiker verminderen. Beter is het om een appel of wat ander fruit als tussendoortje te kiezen of een handjevol pinda’s of rozijnen..

 

Bevroren voeding

Bevroren maaltijden is gemakkelijk maar ook gezond. Daarom grijpen we er van tijd tot tijd als we het druk hebben allemaal naar. Maar ondanks dat het gezond is bevat het toch vaak weer toevoegingen wat het minder gezond maakt dan we dachten.

Bv in een McCain Healthy Choice Abrikozenkip zit maar liefst 24,5 g suiker

Terwijl in potten Mexicaanse Chipotle Kip 8,3g suiker zit wat toch weer een verschil is.

Bespaar: 16,2 g of 3 theelepels suiker ook hier weer.

 

Soep

Jammer dat ook wederom in verpakte soep veel suikers zitten. Zeker nu we geen seizoensgebonden soep kunnen maken

Heinz Creamy Tomatensoep = 20,9g suikers

Vervang met Quinoa en Groentesoep = 2,9 g suikers

Bespaar: 18g of 4 theelepels suiker

 

Ontbijtbiscuits

Als er “koekjes” op de verpakking staan zouden het ook uitsluitend koekjes moeten zijn. Dan staat er ook nog op veel verpakkingen dat het een ‘gezonde’ ontbijtoptie, is. Dit terwijl het ook weer vol zit met suikers. Veel zogenaamde “gezonde ontbijdopteis” zijn verre van gezond.

Wissel: Belvita Breakfast Biscuits (per 4) = 11g suikers

Vervang met: Plakje Toast Met Munt Spread = 1g Suikers

Bespaar: 10g of 2 theelepels suiker

 

Muesli

Muesli staat voor gezond maar ook hier weer hetzelfde verhaal. Veel toegevoegde suikers wederom hoe mooi de verpakking ook je anders wil laten geloven.. Ik kijk tegenwoordig goed wat er als ingrediënten allemaal staat aangegeven.

Het ene pak Muesli bevat maar liefst 12,5 g suiker

Een ander bevat 3,4g suiker

Dan valt er hier weer 9,1 g suiker of 2 theelepels suiker mee te minderen.

 

Sausen

Vaak heb je niet in de gaten hoe vaak je automatisch grijpt als een routine naar sausjes die ons voedsel smakelijk maken zoals de mayonaise, pittige sausen en sausen die we gebruiken om je gerecht af te maken. Alarmerend kunnen pakkingssaus echter vol suikers en zouten worden verpakt die uw dagelijkse calorie-inname aanzienlijk kunnen verhogen als u ze regelmatig gebruikt. Hiermee kunt u zelfs 6 theelepels suiker minderen.

Lees verder
8/10
Overall score: 8/10
Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites